I'm back bitches!

Grymt dålig uppdatering, jag vet. Elin klagade lite på mig nu så tyckte det var dags att ta tummen ur röven.
Det blir en liten uppdatering om vad som hänt i veckan, av det jag minns iaf ;-)

Måndag: skola, plugg i skolan till halv 5, stallet, plugg
Tisdag: skola, stallet, träffade J. (jag vet att ni är nyfikna) ;)
Onsdag: skola, stallet
Torsdag:
skola, masssvis med plugg och stallet
Fredag: (imon) skola, stall & fredagsmys med mamma eller Elinplutt


Har haft så mycket plugg att jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Har pratat med en tjej jag känner som oxå hade problem med magen i tvåan pågrund av stress. Kan inte bestämma mig om jag ska kolla upp det, vissa dagar känner jag inte av det alls och ibland kan jag knappt stå upp. Men det återstår att se hur det blir med de, jag är väl inte alltid den som tar tag i såna saker. Som pappa sa häromdan ; "skulle du vara hemma från skolan varje gång du hade ont nånstans skulle du ju fått gå om alla år i skolan". Det var väl och ta i, men håller nog med att det ligger nåt i det.

I Tisdags sov jag två timmar vilket gjorde onsdagen till ett rent helvete. När jag skulle plugga på Hälsoprovet somnade jag med böckerna i ansiktet, bra ju!
Skrev iaf det provet idag och det kändes ganska bra faktiskt, imon är det ett megastort samhällsprov som gäller. Sen har jag en hel del andra uppgifter som måste göras, men det sparar jag till helgen.
Förtillfället vet jag inte vad som händer, känner bara att pressen i skolan är för stor. Men jag ligger i, det är bara kämpa!

Nu tänker jag sluta skriva innan det blir en lång uppsats.
Hörs imon älskade vänner


Då ska jag berätta något som aldrig hänt i mitt liv innan! ;)

Kommentarer
Postat av: M

Hej!

Jag hade med ont i magen mycket pga stress.. och ibland även i ryggen. vissa dagar var det inte alls mycket och en del dagar var det som du, att man knappt kunde stå upp, en kväll fick vi till och med ringa akuten för att jag nästan hade svårt att andas pga det. Men det var så simpelt som magkatarr (rätt mycket..) men det hjälpte rätt mycket med en medicin som heter omeprazol och den är receptfri..

2009-11-13 @ 18:40:17
Postat av: Ida

Hej!

Känns skönt att veta att det är fler som har så, tror det är ganska vanligt faktisikt, speciellt i den här åldern.

Men vem är du :) ? Tack för tipsen!

2009-11-13 @ 23:56:06
URL: http://idacharlottanilsson.blogg.se/
Postat av: mirjam

Hej igen :) Ja det är vanligare än vad man tror, red jack och naomi förut om du minns? bor i kalmar nu så är inte hemma så ofta... men följer er från stallet lite :) läser elins blogg med! kul att hålla koll på vad som händer hemma ;)

2009-11-14 @ 11:27:39
URL: http://sunnylee.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaha, klart jag minns :) Okeej, vad gör du i kalmar då?

Borde kolla upp magen, men blir att man skjuter på de.. :p

2009-11-14 @ 12:40:36
URL: http://idacharlottanilsson.blogg.se/
Postat av: mirjam

åkte hit för att plugga, men började jobba istället :) ja kolla upp det! jag vet man känner sig skitlarvig.. men magen rör ju liksom hela kroppen.. så det blir jobbigt i längden till slut.. plus att man mår kasst..

2009-11-14 @ 13:59:33
URL: http://sunnylee.blogg.se/
Postat av: ida

aha okej, var jobbar du nu då? :)

Ja, håller de i ett tag till kollar jag upp det. jaa man mår skit ibland och ja känner såväl att de beror på stressen.

2009-11-14 @ 16:04:02
URL: http://idacharlottanilsson.blogg.se/
Postat av: mirjam

just nu jobbar jag natt, med pallitativ vård(vid livets slutskede) är rätt kul faktiskt.. eller intressant kanske man ska säga ;) är jätte skönt att jobba natt för man får så mycket tid över! är ofta ledig 4 dagar i sträck iaf! har ju en polle här nere så tid behöver man ju alltid...



Jag kommer ihåg att jag ofta fick besvär med magen efter att man varit som mest stressad.. jag fick mitt värst på sommarlovet.. första gången..sen kunde jag få det när som typ.. men på sommaren kunde jag nästan inte äta någonting utan blev dålig av allt.. och det var nog med lite pga stressen.. men mycket pga magkatarren, hade en kompis i gymnasiet som fick åka ambulans in till sjukhuset pga andnöd och magont, vilket visade sig vara magkatarr det med ;) så lika bra att du kollar upp det tycker jag!! innan det blir värre... tycker inte tranåsvc är den bästa.. men ringer du nu så kanske du får tid nästa år iaf hehe... :)

2009-11-14 @ 20:03:27
URL: http://sunnylee.blogg.se/
Postat av: Ida

Ahaa okeej de låter intressant!

Jaa, det ska nog lösa sig. Har inte såna problem än men lika braatt va på den säkra sidan. Tack för råden!

Kram

2009-11-15 @ 09:44:54
URL: http://idacharlottanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0