ANT

Vaknade och trodde det va lördag idag, men icke. Bara att pallra sig upp till skolan. Men när jag väl va där vid 8 hade va såklart inte läraren där! Jag kunde haft en odentlig jävla sovmorgon, aja fick ju iaf några uppgifter gjorda.

Från klockan 10 till 2 va de livskunskap i aulan och det va grymt bra, väldigt tagande. Det handlade om ANT, speciellt om rattfylleri. Jag tycker det är intressant och jävligt viktigt att höra sånt där ibland trots att man tror sig redan veta allting.
Våran kurator grät när hon skulle prata, elever och andra lärare grät när de tände ett ljus för någon man kom och tänka på i den här studen. Det låter ganska patetiskt, ja vet, men det va fan i mig inte patetiskt att sitta där och höra alla hemska händelser som hänt ungdomar på grund av alkohol. Man får sig en tankeställare.
Det har vart en jobbig dag idag, många har vart ledsna och väldigt nere, inte bara på grund av livskunskapen..

Förrutom att jag är jävligt trött från gårdagen är iaf allt bra me mig, hur mår ni sötnosar ?
Ska snart till stallet och rida lite och ikväll blir det bio med hela familjen nilsson. Mysigt!

Hörs

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har hänt mer gumman ? :S <3 än bara det på livskunskapen. det lät vädligt tagande.

PUSS

2009-09-22 @ 17:55:07
URL: http://ronjafaltskooog.blogg.se/
Postat av: Ida

asså ja va inte ledsen för nåt annat, men de va lite saker runt omkring.. :) PUSS!

2009-09-22 @ 18:26:38
URL: http://idacharlottanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0