Ett besök på akuten igårkväll..

Sitter hos jeffen nu och väntar på att han ska komma hem från träningen så kan passa på att skriva vad som hänt och varför jag inte kom iväg till tyskland.
Jag har länge känt mig hängig och trött, haft feber och detta har suttit i ett bra tag, och jag har inte kollat upp det. Sen för typ någon vecka sedan fick jag urinvägsinfektion, vilket jag inte heller kollade upp. Vilket jag ångrar nu i efterhand. I helgen låg jag hemma sjuk, både pågrund av ínfektionen och att jag hade feber. (man får tydligen vanliga sjuk-symtom när man har urinvägsi)
Sen var jag iväg i Mantorp och tränade igår, för första gången på ganska länge. Efter ett hårt pass var jag helt slut, och kunde knappt gå. När jag kom hem fick jag någon slags attack och bara låg på golvet och skrek. Vi ringde akuten och dom tyckte vi skulle komma in direkt, så va väl i eksjö runt halv 10. Väl där kunde dom konstatera att det var en rejäl urinvägsinfektion som gått upp till njurarna (för att ja inte kollat upp de i tid, typiskt..) Men de kunde blivit värre, de va tydligen på väg att bli en njurbeckensinflamation, vilket va ganska allvarligt. Så nu äter jag antibiotika i 2 veckor, men de ska nog gå bra :) Läkaren sa faktiskt att det skulle gå bra att åka idag, om ja kände att jag orkade.
Men idag när jag vaknade hade jag så otroligt ont igen, så det va bara att inse att det inte blev nåt tyskland för mig..
Men... det viktigaste är just nu att ja blir bra och då känns de tryggare att va hemma, så mamma va gullig och erbjöd de andra tjejerna skjuts till Lkpg ändå, så mamma och jag har vart där en sväng idag. Blev lite tröstshopping oxå, haha. Hittade två tröjor som ja letat efter, lite saker på Ikea, lite underkläder och så.

Så trots alltíng mår jag ganska bra för er sóm vill veta, men de har vart jobbigt.. Jag har ju tagit ledigt idag och imorn och det är nog bäst jag är hemma från skolan, behöva vila och bara ta de lugnt.
Så nu vet ni (:
Jag har verkligen inte haft tur med alla dessa sjukdomar.. men jag ska inte klaga, finns dom som har de så mycket värre!

Sitter hos älsklingen nu, va ju iaf nåt positivt att jag fick träffa honom idag. Han skulle kommit igår men tåget va inställt..
Har precis ätit en mysig kvällsmat med hans föräldrar, och nu hamnade jag här, kanske inte så ovanligt.


Hoppas det är bra med er där ute, vädret idag har ju vart helt underbart! :)
Hörs imorgon alla fina, förresten är jag ledig över en vecka nu. Såå skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0