Framtiden?

Det går väldigt mycket tankar om framtiden nu och det tror jag många av er där ute håller med om. Detta är mitt sista år, mina sista månder någonsin i skolan, åtminstonde på gymnasiet. Jag tycker att skolan är en trygghet trots de mornar man fått kämpa sig upp..
Det börjar gå mot sitt slut och alla kommer att gå skilda vägar, även vi tjejer som alltid hållt ihop. Det gör ont att säga, att jag och mina bästa vänner kommer gå åt olika håll. Men det är nu man måste göra valen, de valen som kanske betyder enormt mycket längre fram i tiden. Jag har alltid haft svårt för att göra val men det är lika bra att inse att det riktiga vuxenlivet börjar nu. Det där stora klivet vi kommer att ta kommer inte se likadant ut för alla, vissa kommer ta stora steg, vissa mindre. En del kommer också att snubbla över tröskeln och göra fel, välja helt fel väg. Men jag tror att det är det man lär sig på, att våga testa på saker och att våga misslyckas för att hitta rätt väg.
Jag har alltid velat jobba något år innan jag läser vidare, till en början var jag inne på att inte ens läsa vidare utan "jobba mig uppåt" men det är så svårt, idag tror jag det krävs en utbildning på nästan alla jobb. Efter studenten åker jag till Spanien med familjen, sedan till Falsterbo och sedan ska jag jobba några veckor. Men vad händer sen? Flytt, jobb, resa?
Det är nämligen så att jag varit lite inne på att flytta till Göteborg och det vill jag fortfarande, men det får vänta ett år tror jag. Det krävs en del för att bara flytta sådär. Jag måste ha jobbat en del här hemma plus att man måste ha ett jobb i den nya staden. Sen skulle jag inte klara att bo själv.. isåfall med kompis eller kille.
Många funderingar.. jag och en kompis har även funderat på att bo några månader i Barcelona, just bara för att se sig omkring och prova på något helt nytt. För mig skulle en kort period räcka, just för att prova på att komma utanför gränserna och ta det egna ansvaret som krävs utomlands. Jag tror att om man ska resa så ska man passa på nu. Jag har aldrig varit i Spanien så det ska bli spännande att åka dit i början av sommaren och sen får vi se vart hösten tar vägen..
Och det här med att välja rätt utbildning, det skulle ta mig hela kvällen att kunna få ut i ord hur mycket tankar och funderingar jag har just kring det, men det kommer med tiden och vem vet, det kanske inte alls blir som man tänkt sig!? Det ända jag vet är att jag vill jobba inom entrepenörskap, alltså företagande och jag är inne lite på Marknadsföringsbiten. MEN, mycket hinner ändras och jag tror bara att tiden kan avgöra hur det kommer att bli.

Man blir förvirrad av alla dessa val som just nu ska göras.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0