Från ingenstans

Fick mig en liten tankeställare på det här med framtiden. Som jag skrev i förra inlägget är jag en person som vill väldigt mycket och har mycket drömmar. Folk säger ju att det är så bra att sikta högt och blabla, ha mycket drömmar och så eftersom man bara kan "hamna lägre" då eller hur man ska förklara.
Jag tänker inte hamna på Hemköp här i Tranås resten av mitt liv, jag tänker inte hamna på en fabrik och slita varje dag. Jag vill jobba med något jag verkligen brinner för, jag vill kunna jobba hemifrån och ha det ganska flexibelt. Grejen är bara att komma på vad man vill syssla med när man blir äldre, jag är väldigt social och utåtriktad och därför vill jag prata och vara bland folk. Har alltid sagt att jag vill jobba med marknadsföring och det tror jag skulle passa mig perfekt, något jag också funderat lite på är någon tidningsredaktion.

Har alltid varit inne på att flytta till Göteborg efter studenten men det krävs så mycket för att kunna flytta till en så stor stad. För det första måste man ha ekonmin och då krävs ett ordentligt jobb (vill inte plugga vidare direkt). Men jag tror på att man kan jobba sig uppåt, de letar ju inte efter utbildad personal lika mycket längre utan viljan och kunskapen om det man håller på med, och det kan man ha utan att ha pluggat vidare. Däremot vet jag inte om jag hamnar på nån högskola om nåt år, det får man se då. Sen är jag så himla sällskapssjuk av mig så skulle aldrig kunna flytta ifrån allting själv, det är jag för svag för. Antingen med kille eller en vän.
Det är alltid ett jäkla tjat i skolan om vad "man ska göra när man blir stor". Jag tror inte man kan veta det redan då, det är tillräckligt mycket att tänka på som det är i skolan och sen ska man veta vad man vill göra om 5 år.. Nej, det känns som man måste känna efter vad som passar än och kanske prova på lite olika saker. Jag skulle helt ärligt kunna se mig och en tjejkompis bo tillsammans i Göteborg och iaf jag jobba på antingen en tidningsredaktion inom ett visst område eller inom marknadsföring i en större butikskedja.
En del där ute skrattar säkert högt åt mina tankar och värderingar men fan, man måste få ha höga mål och visioner. Det gör det så mycket roligare att sträva efter nåt.
Allting går faktiskt, bara viljan finns.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du kan bli precis vad du vill! Man kan om man vill! :)

Men i sommar syns vi väl på Hemköp iaf? ;)

2011-02-05 @ 20:37:11
URL: http://dekallarmiglinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0