Take me back to the paradise

hej på er!
jag har vart sängliggandes i stort sett hela tiden sen vi kom hem. har feber, hostar och är förskyld så lika bra att försöka bli frisk direkt. blir bara så jävla rastlös av att ligga still så jag åker upp till Mjölby snart istället haha. ska äntligen få träffa min robine, saknat henne.

- tänkte berätta lite vad som hände i Egypten dag för dag för att ni iallafall kan försöka förstå hur bra vi hade det.
torsdag: åkte till Landvetter sent på natten, växlade in pengar och sånt och sen gick flyget tidigt på morgonen, flyningen gick bra och vi var väl i Hurghada runt 1 på fredagfm.
fredag: checkade in, kollade runt på hotellet och la oss en stund vid poolen. sen käkade vi lunch och tog en powernap för att sen börja tagga inför partyy
lördag: alltså jag minns inte för de flesta dagar såg likadana ut, men som vanligt sol&bad, sen vart det nog lite shopping på stan och efter det gick vi ut på klubben hedkandi, sjukt kul! denna kväll blev vi uppraggade på hotellets show som hölls varje kväll, det var bara att det inte var vad som helst denna kväll utan Miss Hotell där vi tjejer fick porrdansa, gå catwalk och skämma ut oss totalt haha. skulle få av killarnas kläder på 2 minuter, den som hade mest klädesplagg vann o.sv. segern tog visst ingen mindre än ida nilsson hem haha, sånt där bara älskar jag!
denna kväll hände en till rolig incident, vi fick med oss några guys hem vilket ledde till att vi fick betala för den ena som var utomstående från hotellet.
söndag: sol&bad, fest på hotellet. minns inte exakt vad vi gjorde..
måndag: steeeek, lunch och allt det vanliga. sen förfest på hotellet och sen utgång på minsetry of sound som var den bästa klubben typ, helt sjukt bra och riktigt bra musik. här var det Ladies Night denna kväll, fri entré och gratis dricka till 1, kvällen var helt perfekt!
tisdag: lagom bakis ställde vi klockan tidigt för att komma upp till dagens händelse, snorkling. det var verkligen en upplevelse, jag tyckte det var lite läskigt men verkligen glad att jag gjorde det. stannade på två olika ställen vid corallrev och sen vidare till en paradisö för sol&bad. verkligen ett minne för livet! egypten är känt för sitt vatten och det har jag verkligen sett med egna ögon, det går inte ens att beskriva. vart en ganska lugn kväll på hotellet, om man nu kan kalla någon av kvällarna lugna haha.
onsdag: umgicks hela dagen med vårt grabbgäng vi träffade från göteborg och norrland, sol&bad, volleyboll och allt som tillhörde dagarna. de åkte hem på torsdagen så hela kvällen ägnades på hotellet med goda drinkar och mys på stranden. åt vår sista middag tillsammans med killarna!
torsdag: vår sista dag, vi pressade det sista och sa hejdå till alla, packade våra väskor och åt den sista middagen på hotellet. lagom trötta och slitna somnade vi tidigt för att så fort som möjligt komma upp och pressa det sista på fredagen. denna dag gick vi även på stan, fick se de mer fattiga delar av Hurghada.
fredag: solade det sista vi hann, packade ihop och lämnade hotellet på fm! flög hem i en grym motvind tydligen så tog några timmar extra. överlyckliga tjejer som fick käka på donken påväg hem haha.
och överlyckliga föräldrar som vart oroliga hela veckan var glada att se oss igen!

Bästa resan jag gjort, bästa sällskapet och vi träffade så himla roligt folk! Jag skulle göra precis allt för att åka tillbaka, saknar redan värmen och mohammeds cocktail som vi missbrukade varje kväll haha.
Tack alla som gjorde resan så sjukt bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0